Metroul din Drumul Taberei – o legenda urbana

188

Stirea zilei : Metrorex nu mai garantează că metroul din Drumul Taberei va fi inaugurat în decembrie, deși termenul pe care l-a asumat constructorul a fost decembrie 2019. Compania se află în litigiu cu constructorul magistralei şi acum nu există un termen contractual pentru inaugurare, doar estimat.Cu toate astea, directorul Metrorex i-a cerut antreprenorului italian să accelereze lucrările.

Marian Aldea, director general al Metrorex declara: „Am constatat, mergând pe șantier, că ritmul lucrărilor a fost destul de slab. Am somat constructorul să își facă treaba. 27.54-27.59 Termenul pe care l-a asumat constructorul a fost decembrie 2019. Cel contractual, legat de sistemul de siguranţă şi automatizare a traficului este ianuarie 2020. Şi acesta este un termen extrem de scurt”.

Magistrala 5 leagă Eroilor de Drumul Taberei.Linia are aproape 7 kilometri lungime şi uneste zona Eroilor de cartierul Drumul Taberei, unul dintre cele mai aglomerate din Bucureşti. Stațiile sunt aproape gata. Academia Militară este cea mai mare staţie, dacă ne gândim că este dispusă pe trei niveluri, are aproape 10 mii de metri pătraţi. Totodată, însă, aici s-a avansat cel mai puţin cu lucrările şi asta pentru că s-au organizat activităţile pentru celelalte şantiere. Valea Ialomiţei este una dintre cele mai spectaculoase staţii de metrou şi asta pentru că, spre deosebire de celalalte, nu are stâlpi de susţienere intermediari, aşa că are cea mai mare deschidere. Lucrările sunt finalizate în proporţie de 100%, au mai rămas de făcut doar câteva la partea de finisaje.

Cele mai complexe lucrări au fost făcute pentru noua staţie Eroilor, respectiv Eroilor 2, şi asta pentru că tunelurile care duc aici au fost făcute sub cele deja existente, ale magistralelor 1 şi 3. De altfel, peroanele vor fi luminate natural, iar la arhitectura locului trebuie să vă spun că s-a lucrat mai bine de jumătate de an. Singurele staţii care sunt mai puţin avansate sunt: cea în care suntem acum, la Eroilor 2, Academia Militară, care a fost ultima staţie atacată pentru că acolo a fost tot ce înseamnă organizare tehnologică a înregii magistrale şi staţia Râul Doamnei care a avut probleme mai deosebite cu privire la devierile de reţele, utilităţi. Noua magistrală va avea şi câteva lucrări în plus faţă de restul liniilor din subteran.