Cele mai neplacute situatii intalnite la joburile din Romania

809

Despre jobul ideal se spune ca acesta nu exista, deoarece exista o serie de situatii neplacute care se ivesc la tot pasul, fie legate de colegii de munca, superiori sau partea financiara. In ceea ce priveste Romania, piata joburilor este intr-o continua expasiune, insa cu toate acestea angajatii romani se confrunta zilnic cu diferite nereguli la locul de munca.

Lipsa unui traning specializat este una dintre cele mai mari probleme pe care le intampina oamenii atunci cand aleg sa se angajeze intr-o companie din Romania. In prezent, perioada de traning a inceput sa aiba un rol esential in desfasurarea oricarei activitatii, deoarece forta de munca din tara noastra nu detine intotdeauna experienta profesionala necesara, iar angajatorii sunt obligati sa ofere o pregatire pe masura.

Dar, acest lucru se intampla doar intr-o proportie de 50%, deoarece sunt numeroase companii care refuza sa instruiasca viitori angajati. Astfel, majoritatea persoanelor, in special absolventi care sunt proaspat iesiti de pe bancile facultatilor nu isi pot pune speranta in foarte multe companii din Romania, chiar daca acestia detin foarte mult potential.

La capitolul financiar cunoastem cu totii situatia Romaniei si de foarte multe ori companiile se leaga de slaba economiei a tarii, pentru a nu plati angajatii la adevarata valoare de care acestia dau dovada. Lasand deoparte orasele mici unde nu exista foarte multe oferte de munca, iar oamenii se simt nevoiti sa accepte salariul minim pe economie, cele mai mari orase din Romania ofera la randul lor salarii sub media pietei, angajatorii spunand ca pentru castigarea unei sume ceva mai mari, personalul trebuie sa fie extrem de calificat si cu o vechime de cel putin trei sau patru ani in firma respectiva.

Pe langa lipsa unui traning si partea financiara, mediul de lucru se dovedeste a fi la fel de problematic. Birourile neincapatoare, proasta organizare sau conflictele care nu pot fi solutionate sunt doar cateva dintre inconvenientele de care angajatii romani au parte. Se intampla deseori ca angajatorii sa nu investeasca in modernizarea locului de munca pentru a evita costurile suplimentare, insa o astfel de decizie nu este intotdeauna inteleapta.

Daca vorbim despre un birou unde isi desfasoara activitatea un numar mai mare de 20 de angajati, acesta trebuie sa fie dotat cu mobilierul potrivit si aparatura cat mai performanta, pentru ca angajatii sa isi poata indeplini intr-un mod eficient sarcinile zilnice.

Cat despre proasta organizare, aceasta este cea mai frecventa consecinta a unui management defectuos. Astfel, angajatorii trebuie sa dea dovada de mai multa flexibilitate si adaptabilitate, deoarece atat mediul intern cat si cel extern se afla intr-o continua schimbare. Mai mult de atat, feedback-ul angajatilor trebuie luat in calcul, deoarece acestia sunt uneori singurii care sesizeaza miezul problemelor si propun idei de solutionare.